Hundliv....

Igår åkte Matilda till skolan och lämnade Lukas hos oss. Det innebär hundpromenerande båte tidigt och sent. Fick skynda hem från jobbet igår (var hemma vid halv sju). Direkt ut på en promenad, upp på Galgberget blev det. Gick jättebra utom när vi mötte en annan hanhund som Lukas ville äta upp, eller i alla fall visa sig stor och stark och farlig. Sen blev han faktiskt ganska trött, det var ju så där 27 grader i skuggan eller nåt.  Så Lukas flämtade värre än mig faktiskt. Ja, sen kom ju Ronnie hem vid halv elva och tog en sista kvällsrunda. Jag fick äran av att ta morgonpromenaden, Lukas blev jättelycklig när jag vaknade halv sju och vi gick ut. Han som i söndags sov ,tillsammans med matte, till halv tolv. Han passar på tydligen. Ja efter hundpromenaden igår så vankades det jordgubbar förstås (för mig inte för LUKAS). Igår kostade de förresten "bara " fyrtio kronor litern. Nu ska jag ge mig iväg till jobbet och mitt luftkonditionerade rum. Det verkar bli ännu en solig, varm dag med så där 26-27 grader i skuggan. Tur att man får lov att jobba ;-).

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha!! Roligt att höra att det gick bra på promenaden ändå! Lukas ska alltid vara kaxig och visa att han är tuffast och starkast när han egentligen är en stor fegis när det verkligen händer :P

Vi ses

2008-06-03 @ 17:28:48
URL: http://www.freewebs.com/matildaochlukas
Postat av: annie

hehe va lustigt ;) San var alltid pip som typ var jattelatt att bara halla i en hand, aven ifall de var en rottweiler ivagen !

2008-06-04 @ 04:26:28
Postat av: Syster Fia

Jag har då inte hittat några svenska gubbar än, bara en massa importerat skräp... Men solen skiner, det är varmt och jag har tydligen semester nästa vecka :-) Yay!

2008-06-04 @ 13:29:47
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0