Sommarlov

 Ja, så har då Matilda flyttat hem igen för sitt sista riktiga sommarlov. Var uppe och hämtade henne och alla prylarna igår eftermiddag. Med tanke på att vi för ett par veckor sen tog hem ett billass med grejer därifrån kan jag inte fatta att det fanns så mycket grejer kvar. Det var nära Matilda hade fått sitta på taket hem men som tur är så är jag otroligt bra på stuveriarbete, så hon fick sittplats inne i bilen :-). Fattar inte att hon fått plats med allt i det enda rum hon har på skolan, som hon dessutom delar med en tjej och två stora hundar. Ja, efter ett par timmar hade Matilda i alla fall stuvat in det mesta, i sitt rum, tvättkorgen (gick från tom till överfull på mindre än en minut, kul för Ronnie som hade tvättat hela förmiddagen) och  i förrådet. När hon klarat av det så var det dags att ge sig ut på stan och hitta en restaurang att äta på. Matildas val var Restaurang Pio där vi åt en alldeles utsökt middag. Matilda valde helgrillad fläskfilé med potatisgratäng, jag åt Pios klassiska köttplanka och Ronnie åt fiskplanka. För första gången beställde Matilda in alkoholhaltig dryck (päroncider) på restaurang och ingen frågade efter legitimation. Kanske för att mamma o pappa var med ;-). Efter det gick vi hem och sov.

Förresten, på vägen till Matildas skola fick vi lite dåliga nyheter. Lille Teodor är tillbaka på neonantal tillsammans med sin mamma. Han hade blivit dålig i onsdags eftermiddag och skrikit mycket. På kvällen var han alldeles blek och vit så de åkte naturligtvis till sjukhuset. Konstaterades först för lite röda blodkroppar vilket kan vara vanligt på för tidigt födda barn tydligen. Så han fick lite blod och senare kunde man konstatera att han hade en begynnande infektion så han fick antibiotikadropp. PÅ torsdagen mådde han bättre och var som vanligt igen men han måste troligen vara kvar 7-10 dagar då han ska ha sin medicin så länge. Stackars Teo och stackars Emma som får sitta inne hela dagarna. Teo får inte lämnas ensam så ska hon gå ut en sväng måste nån i personalen rycka in. Hoppas att han blir bra snart så de kan åka hem igen.

Kommentarer
Postat av: Fia

Seså, blogga lite nurå! Jag har skickat en utmaning till dig i min blogg... :-D



Kram!

2008-09-18 @ 09:14:04
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag till 100% gillar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-20 @ 03:44:32
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0