Adam är här!

                     Den första jordgubben alltså. Idag åt jag äntligen de första riktiga svenska jordgubbarna. En hel liter klämde jag i mig till lunch. Jag ignorerade fullständigt de som satt runt och sa att: Det är ju lite trist nu när jordgubbarna kommer så tidigt (och färskpotatisen). Det blir ju inget speciellt alls på midsommar. Men det är ju ändå speciellt med midsommar, man äter nån bit matjessill. DET gör jag bara på midsommar :-).

Idag när jag kom hem fanns det två stolar i köket. Resten av köksmöblerna finns i "Annies rum". Omonterade! Men det närmar sig fullbordan mer och mer.

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh svenska gubbar! Jag har bara smakat på de utrikiska, osöta typerna (som barnen gärna vräker i sig i brist på riktiga). Nu måste jag ju ge mig på jakt efter svenska...eller finns de bara där nere i söder?

2009-05-27 @ 23:34:55
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback
Postat av: Annie

kanske hade varit bättre om man aldrig smakat RIKTIGT svenska jordgubbar ;) Gud vad roligt att möblerna kommit!

2009-05-28 @ 01:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0