Nu blommar det

Idag har syrenerna slagit ut i blom också. Så nu borde det vara skolavslutning....... För mig är syrener förknippade med skolavslutningar men det är ju fem-sex veckor kvar och då kommer de ha blommat ut. Synd :( men inte konstigt när det rent metereoligiskt varit sommar här på västkusten i april).

Är ganska trött idag och känner mig inte alls utvilad. Har varit hundvakt de senaste nätterna då Matilda och hennes klasskompis gjort Halmstad osäkert. Inatt kom de hem kvart i tre (ett par timmar tidigare än kvällen innan) och då hade jag fått gå och lägga mig i Matildas säng så att Ellie och Star (Hillevis hund)kunde sova. Annars hade de fullt jobb med att skälla på allt rörde sig. Lika jobbigt med valpar som med småbarn ;-), när de inte sover på nätterna. 

Nu har jag också gjort min plikt och deklarerat. En dag före deadline. Bra jobbat eller hur. Jag har också betalat in Ronnies restskatt på hela 25 kronor. Jag tyckte att jag kunde bjuda på det eftersom jag kommer få lite drygt 4000 kr tillbaka, haha. Generöst eller hur?

Imorgon är det jobb igen och bara fem dagar kvar tills gamla köket åker ut. Ser knappast fram emot två veckor utan kök men förhoppningsvis blir det väldigt bra sen.

Nu har det börjat regna här så nu blir väl bönderna glada också. Förhoppningsvis regnar det lagom och fortsätter vara varmt så jordgubbarna snart är mogna. Ingenting slår de svenska jordgubbarna.


Kommentarer
Postat av: Annie

haha vad snällt att du betalade de 25 kronorna! Jag deklarerade också idag! woho :)



de två veckorna kommer juh gå jättefort ;)



2009-05-04 @ 01:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0