Nytt år, nya möjligheter....

Med det nya året tänkte jag ta nya tag i bloggvärlden. Får se vad det kommer att innehålla. Troligen tankar kring LCHF som ska bli modellen 2011. Recept och bilder tänker jag mig också.

Men först kommer en liten sammanfattning över 2010.

En del resande blev det i år. I början av april var vi en vecka på Lanzarote. Härligt avkopplande och varmt efter en lång kall vinter. Därefter blev det en liten tripp till Gdansk under valborgshelgen tillsammans med Mia, Kalle, Dan och Carina. Fantastiskt trevligt och tog dessutom död på många fördomar jag haft om Polen. Denna tripp ledde i sin tur till en resa till Sharm el Sheik i november med samma ressällskap (denna gången utökade med Louise och Anna-Karin). Där hade vi det fantastiskt lugnt och avkopplande, massa tid tillbringades i Röda Havet där vi snorklade. Som tur var klarade vi oss alla från hajattacker. Dåliga i magen blev vi dock alla, mer eller mindre.

Två nya små barnbarn har vi fått under 2010. Lovisa född den 21 juni och Molly född den 18 september. Båda två bor ju med sina familjer i Stockholm så det har blivit en del resor dit också under året :). Emma o Johan tog sin familj och flyttade till Getinge i juni så nu har vi ju i alla fall dem lite närmare. Matilda däremot tog sitt pick o pack  (inklusive hundar) och flyttade till Småland och Linus så fort sommarjobbet var klart.

2010 var också året då vi firade en riktig familjejul. Tyvärr kunde inte Annie, Corey och Lovisa delta som planerat. Men alla andra var på plats. Hoppas vi får något annat tillfälle under 2011 då vi kan samla hela klanen.

Här sitter Molly i sin pappas knä


Lovisa i sin tomtedress, sex månader och söt som socker
Vårt sjätte barnbarn, sex månader och otroligt söt som tomtenissa.

Här är våra fem "stora barnbarn" tillsammans med tomten. Härligt att ingen var rädd för tomten i år.

Lukas fick en egen paket som han kämpade med att öppna.


Kommentarer
Postat av: Fia

Yey, ett blogginlägg! Jag ser fram emot lite LCHF-recept, jag behöver lite inspiration ibland - framförallt något med fisk :-D

Glöm inte att uppdatera med bilder från renoverandet, jag vill se!

2011-01-09 @ 09:56:53
URL: http://www.dulcisvita.se/bubbel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0