Min första EFIT-dag

Jaha, nu har även jag provat att ta ett foto i timmen under en dag. Kanske inte så spännande dag igår, men ändå.
Klockan är 7:00 och frukosten är klar. Keso med grädde och jordgubbar, ägg, kaffe och Hallandsposten.
Klockan 8:00 och fortfarande kvar vid frukostbordet. Lördagens obligatoriska svåra Sudoku ska lösas innan jag kan gå vidare med dagen.
KLockan 9:00 Lite hushållsarbete, stryka kläder.
10:00 dags att kolla mailen och Facebook mm. Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar.
11:00 Tvätten är klar och upphängd. Nu drar vi ut på stan.
12:05 Marknad på Lilla Torg och där hittade vi bland annat Hugo och Marica.
13:10 Hemma igen, packar upp dagens fynd. Två turkos ljuslyktor att hänga på balkongen. Fetaost på getmjölk från Varberg,  sommarsill från Våxtorp, bacon till kvällens middag och sist men inte minst: Svenska jordgubbar!
14:20 Har kokt rabarberkompott och sen blandat i hackade färska jordgubbar.
15:30 Det regnar för fullt och blåser. Ser inte ut som om det blir någon mer promenad idag :(
16:45 Nej, vädret ser lika tråkigt ut på andra sida. Blir att fortsätta läsa.
18:00 Förbereder kvällens middag. Kycklingpizza utan själva botten kan man säga. Nu ska vi ha en nostalgitripp och titta på folklustspel på TV 1. Skärgårdsflirt :). Lite rosévin är inte dumt till.
19:15 maten klar och vi är redo att hugga in. Mer rosévin i glasen.
20:15 Vi avsmakar rabarber/jordgubbskompotten tillsamman med vispgrädde. Gott, gott.
21:25 Tittar på "Kvällen är din". Jessica Andersson sjunger.
22:30 Ronnie börjar bli trött?
23:30 Dags att borsta tänderna och göra sig i ordning för sängen. Godnatt
Ja det var hela dagen det. Inte så händelserikt, men nu när jag tittat på alla bilderna: Är det någon som kan gissa min favoritfärg? ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Äntligen!!! Den där rabarberkompotten såg väldigt god ut; blir det en repris på den i sommar...till exempel när vi kommer ner?

2011-05-29 @ 18:05:10
URL: http://www.dulcisvita.se/blogg
Postat av: Mizca

Det var roligt att följa din dag, jag hoppas det blir fler sådana =)

2011-05-30 @ 11:22:19
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0